Olyckan inträffade vid 19.20-tiden på onsdagskvällen, och lastbilsekipaget trasades i stort sett sönder. Det visar bilder från platsen.
– Det här är en känd adress för oss sedan tidigare, konstaterar Johan Gagnert, inre befäl vid Räddsam Mälardalen.
Lastbilschauffören har förmodligen missat skyltarna som upplyser om högsta tillåtna höjd under viadukten.
– Lastbil och släp är skadat ordentligt, säger Johan Gagnert.
Räddningstjänsten fick efter olyckan dirigera trafiken och hjälpa till med att få bort fordonsdelar från vägen.
– Eftersom det här är en kommunal väg så har vi begärt ut personal från kommunen, som ser till att vägen blir framkomlig igen. Vi är behjälpliga tills de kommer, sedan får de ta över arbetet.
Ingen person kom till skada vid tillfället. Olyckan har heller inte inneburit några skador på bron. Därför påverkades inte tågtrafiken den här gången.
Lastbilschauffören är, enligt polisen, inte misstänkt för något brott.
Liberalerna i Eskilstuna skriver i ett pressmeddelande att man redan i juni 2019 lade fram ett förslag till kommunfullmäktige om att uppföra höjdbarriärer innan viadukten.
– Kommunen måste förebygga framtida olyckor genom att ha höjdbarriärer innan bron. Då slipper vi att lastbilar kör så långt in att de krockar med järnvägsviadukten och skapar enorma problem för trafiken, säger Stefan Krstic, gruppledare.
Förslaget avslogs först av stadsbyggnadsnämnden, men återremitterades tillbaka av kommunstyrelsen. Nu föreslås kommunfullmäktige säga ja till förslaget.
Stefan Krstic välkomnar att den politiska ledningen sagt ja till Liberalernas förslag. Samtidigt konstaterar han att under tiden som förslaget har utretts har ännu fler olyckor inträffat.
– Jag är djupt kritisk till det och att det snart har gått två år sedan jag lämnade in förslaget, säger han.