Eskilstunabon, som enligt egna uppgifter, varit långvarig kund hos spelbolaget Unibet lyckades för en tid sedan pricka rätt på ett hockeyspel vilket resulterade i en vinst på 48 000 kronor.
När mannen skulle ta ut majoriteten av vinstsumman gick det däremot mindre bra. Unibet hade begärt ut kundens bankuppgifter och godkände inte utbetalningen med hänvisning till att han saknade inkomst.
Eskilstunabon har till Unibet och i sin anmälan till ARN förklarat att han sade upp sig från sin anställning för två år sedan då han hade tillräckligt med pengar för att klara sig livet ut.
Han har också hänvisat till att spelbolaget i sina egna stadgar betraktar spelvinster som just inkomst. Trots det vägrar Unibet att betala ut pengarna.
Mannen har utöver detta bifogat skärmdumpar på utbetalningar han erhållit från ATG som rör avsevärt större belopp än den nu aktuella vinsten.
Tidningen har ställt frågor i ärendet till Unibet, som svarar att de inte kommenterar enskilda ärenden.
Det Maltaregistrerade spelbolaget, som ägs av börsnoterade Kindred group SDB, hälsar att de är säkra på att de agerar i enlighet med villkor som alla deras kunder förbinder sig till och att den aktuella kunden är välkommen att höra av sig till dem.
Det sistnämnda har Eskilstunabon gjort vid upprepade tillfällen. Enligt egna uppgifter med usel återkoppling och upprepade förhalningar från spelbolaget som resultat.