När han kommer till automaten är det ofta problem och det kan ta upp till 10 minuter att köpa biljett, berättar han. Först måste han checka ut ifrån dagen innan och tekniken är väldigt seg. Först då kan han köpa ny biljett och det är då strulet börjar.
– Det står bara och snurrar på skärmen efter jag satt in kortet och den ska ansluta till banken, säger Tryggve Widerholm, 75 år.
Att hinna till rondmötet i tid blir svårt och han blir ofta stressad. Andra som ska parkera får ofta samma problem, automaten fungerar inte. Ibland är det fel på båda automaterna och då måste de ta sig till ett annat våningsplan. Ibland fungerar det inte ens att betala med mynt. När automaten väl fungerar tar det väldigt lång tid att köpa biljett. Knapparna är små och svåra att trycka på för Tryggve Widerholm som saknar fingrar på ena handen. I flera steg måste man registrera kreditkort, knappa in bilens registreringsnummer, godkänna detsamma och sedan ange hur länge man vill stå.
En annan man muttrar till sist "nu skiter jag i det här". Han har försökt att få en biljett flera gånger utan resultat.
Dottern Therese Wiberg, 47, har varit med sin pappa flera gånger. Hon försökte ringa Aimo park, tidigare Q-park, som ansvarar för automaterna men kom inte fram. Att ladda ned appen för att få parkeringsbiljett gick inte heller.
För henne är det upprörande att det ska vara sådant strul varje morgon.
– Det är ett parkeringshus där man ofta har kort om tid, det är inte som om man till exempel parkerar för att shoppa. Man kanske är sjuk eller har en tid att passa, säger Therese Wiberg.
Tryggve Widerholm har trots att han är upprörd inte försökt kontakta Aimo park.
– Man kommer ändå inte fram. När min dotter ringde var det 10 samtal före och det finns inte tid att vänta när jag måste besöka min fru på sjukhuset.
Den här dagen lyckas de lämna parkeringshuset i tid och hinner till rondmötet. När tidningen försöker kontakta Aimo park märker vi också att det är svårt att komma i kontakt med företaget. Efter att ha blivit runtbollade av kundtjänst hänvisas vi att själva felanmäla parkeringsautomaterna. Växeln förklarar att företaget inte ger ut telefonnummer till någon och den enda personen tidningen fått kontaktuppgifter till svarar inte.