Under 2024 fick köpcentret i Tuna Park flera nyetableringar, bland annat butikerna Name It, Lagerhaus, Normal och Vila, frisörerna Nikita hair samt restaurangerna Chef kumpir och Matsu sushi.
Nu avslöjar köpcentrumet att de slog besöksrekord 2024. Under året hade de över 3,3 miljoner besökare, det är 70 000 fler än under det tidigare rekordåret 2023.
– Det är såklart flera faktorer som bidrar till vår positiva utveckling. Vi har en stark position på den lokala marknaden men även i regionen så vi blir det naturliga valet för många, säger Veronica Gustafsson, centrumchef på Tuna Park.
Köpcentret har slagit besöksrekord tre år i rad. Under 2022 hade de nästan 3,2 miljoner besökare, 2023 strax över 3,2 och 2024 över 3,3.
Veronica Gustafsson förklarar att de under flera års tid jobbat hårt med att bredda utbudet, öka servicenivån och erbjuda "mer än bara shopping".
Därför kom den nya lekplatsen utomhus till för att skapa en plats där hela familjen kan umgås.
– Med initiativ som lekplatsen och vårt familjekoncept Kometklubben skapar vi en plats där hela familjen trivs.
I år firar Tuna Park, som har 66 butiker, 20 år.
Gustafsson berättar att nästan hela köpcentret är fyllt, men att ytterligare butiker kan vara på ingång inom kort.
– Tuna Park har få vakanser, i dagsläget endast två lokaler och vi har dialog med flera intressenter till dessa. Under 2024 hade vi många större nyetableringar, vi har även haft befintliga hyresgäster som valt att ta in fler av sina varumärken men också expanderat till större lokaler.