Emil Mellqvist, Edwin Olebring och Max Claesson är väldigt medvetna om vilka vägar de måste undvika för att inte förvandlas till ett hatobjekt.
– Västerleden, säger alla tre.
– Och speciellt vid 16-tiden när alla ska hem från jobbet, lägger Edwin Olebring till.
– Jag åker hellre en lång omväg, säger Max Claesson.
Alla tre har upplevt på lite för nära håll hur det är att vara ovälkommen i trafiken.
Emil Mellqvist menar att det händer att han blir vittne till hur några spårar ur fullkomligt, tutar och ljusblinkar som besatta.
– Och så gör sig folk skyldiga till direkt livsfarliga omkörningar.
Edwin råkade senast för en vecka sedan ut för någon som gick ut för en omkörning och som sedan fick panikbromsa och kasta sig in bakom honom.
– Jag tror att den killen kom farande i 100, han bestämde sig för att påbörja omkörningen i en kurva och så fick han möte.
– Han riskerar inte bara sitt eget liv, utan den han möter också. Och smäller de så lär jag bli indragen också.
Om vanliga bilister blir stressade av att hamna bakom en EPA-traktor och bara måste ge igen, så lyckas många i det uppsåtet.
– Vi kör långsamt, säger Edwin. Men vi får finnas där lika mycket som alla andra.
Finns det någon chans att någon missar den tydliga triangeln som sitter baktill på alla EPA-traktorer?
– Nej, nej, den skylten är reflekterande, svarar Emil.
Har ni en känsla av att tempot i trafiken blir hetsigare?
– Svårt att svara på. Det finns vanliga bilister som lugnt ligger kvar till dess de har fri sikt och kan köra om. Och det är väl det rådet jag skulle ge till alla att de ska tänka till innan de gör en omkörning, svarar Emil.
En fråga som framkallar tystnad är den om hur moralen ser ut hos andra förare av EPA-traktorer?
Emil, Edwin och Max kan bara tala för sig själva:
– En och annan kanske kör för fort, lyder en kortfattad sammanfattning.
Alla tre menar bestämt att priset man riskerar att få betala är alldeles för högt. Förutom dryga böter kan det också kosta tid att få tillbaka AM-kortet, eller än värre att datumet för ett körkortstillstånd flyttas fram.
– Det vill inte jag riskera, säger Emil.
Vad kan vi förvänta oss för agerande från er sida när ni själva i framtida vanliga bilar hamnar bakom en EPA-traktor?
– Det är hur lugnt som helst, vi har ju suttit där alla tre, vi vet ju hur det är, svarar Emil. Jag tänker aldrig stressa någon annan i trafiken.