Viktor Frisk ska lyfta Parken zoo: "Väldigt roligt"

Eskilstunaartisten Viktor Frisk har nyligen startat contentbyrån Reach med målet att bli landets främsta byrå inom sociala medier. Deras första riktiga jobb blir att marknadsföra Parken zoo i Eskilstuna.

Viktor Frisks nystartade företag Reach media groups första kunduppdrag blir att sköta Parken zoos sociala medier och digitala marknadsföring under 2021. På bild även Parken zoos vd Sofia Larsson.

Viktor Frisks nystartade företag Reach media groups första kunduppdrag blir att sköta Parken zoos sociala medier och digitala marknadsföring under 2021. På bild även Parken zoos vd Sofia Larsson.

Foto: Niklas Holm / Stina Stjernkvist, TT

Eskilstuna2020-12-17 09:45

Parken zoo har precis gjort klart med Reach om att de ska sköta den digitala marknadsföringen av företaget. I spetsen för Reach går Eskilstunasonen Viktor Frisk.

– Vi har under hösten skickat ut en brief till tre byråer som samtliga har återkopplat till oss med presentation för 2021 års marknadskommunikation. Samtliga presentationer var riktigt bra. Vi vill tydligt lyfta alla våra säsonger, sommaren är stor, men vi vill även lyfta hösten, halloween och jul. Reach visade väldigt bra vad de kunde göra för oss och blev de vi till slut valde, säger Sofia Larsson, vd på Parken zoo.

Hon förklarar att de självklart vill lyfta besöksantalet till Parken zoo och samtidigt stärka varumärket Parken zoo.

undefined
Sofia Larsson, vd på Parken Zoo.

– Samir och Viktor har uppträtt hos oss under många år och varit dragplåster varje säsong. Nästa sommar får vi se Viktor Frisk här, men inte på scenen denna gång, säger Sofia Larsson och fortsätter:

– Reach ska lyfta oss under 2021 och marknadsföra oss på alla sociala medier. Det här är väldigt roligt för oss och extra roligt då Viktor är delaktig i det hela.

Även Viktor Frisk är glad över att få jobba på sin tidigare hemmaplan.

– Det här är väldigt väldigt roligt. Det är otroligt roligt för vår nya byrå att ett av våra första samarbeten blir med just Parken zoo i Eskilstuna, säger Viktor Frisk och fortsätter:

– Jag känner en stark tillit till mitt team som kommer att tillföra material genom film, foto och övrig media. Det här är ett komplement med att stärka Parken zoos egna dna genom att stärka deras utbud i sociala medier och andra plattformar.

undefined
"Det roligaste är självklart att man kan stötta staden där man kommer i från och dess stora sevärdhet. Om man pratar med andra om Eskilstuna förknippar de det med Parken zoo", förklarar Viktor Frisk.

Vad är det bästa med att få jobba i Eskilstuna?

– Det roligaste är självklart att man kan stötta staden där man kommer i från och dess stora sevärdhet. Om man pratar med andra om Eskilstuna förknippar de det med Parken zoo, förklarar Viktor Frisk och avslutar:

– Nu blir det fullt fokus på Parken zoo så att fler vill åka dit.

Reach har redan presenterat sig för Eskilstunaborna, i alla fall för de som besökte Parken zoo under halloween i år.

– Viktor Frisk och Emil Ingemarsson från Reach har synts i vår halloweenfilm som Reach gjorde åt oss. Det gav ett utmärkt bra utfall som många har pratat om efteråt, säger Sofia Larsson och avslutar:

– Vi siktar nu framåt mot premiären den 15 maj i vår, det datumet blir ni först med att förmedla ut.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!