– En del trodde att själva hotellet var till salu, men så var ju inte fallet utan det var mer för att visa upp för invånarna det vi har att erbjuda, säger Carina Söderberg Axelsson, vd för Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell.
Greppet var likadant för alla hotell inom kedjan i Norden och har pågått under två månaders tid, i veckan var det numer riksbekanta eskilstunahotellets tur.
-Att intresset var så pass stort kan vi nog tacka tv-serien Världens bästa hotell för, tror Carina Söderberg Axelsson.
Hon berättar att det är en eventfirma som har skapat själva konceptet och som tog hand om allt kring evenemanget.
-De hade lagt upp det med att gästerna som kom fick ett prospect om vad hotellet har att erbjuda på samma sätt som sker vid husvisningar.
Kan ni tänka er att rikta mer marknadsföring till Eskilstunaborna så de kanske väljer att bo på hotell i sin egen stad?
-Ja, den idén är väldigt spännande och absolut värd att spinna vidare på – att bo på hotell är ju en lyx i vardagen och en upplevelse oavsett var du gör det någonstans och i sin egen stad slipper man onödig restid!