Åsa Parsmo är delägare och ansvarig för kundupplevelsen på Joy. Hon berättar att en shop-in-shop är egentligen en liten shop i den stora shoppen.
– Här på Guldklimpen har vi fått en avgränsad yta där bara Joy-kläderna hänger och så har de byggt upp resten av butiken också med de andra varumärkena.
All försäljning av kläderna i butiken sköts av Guldklimpens egen personal. Åsa Parsmo kom på idén att Joy skulle etablera en shop-in-shop på Guldklimpen när hon läste i Eskilstuna-Kuriren att klädbutiken på Väster skulle utöka sin butiksyta.
– Vi delar samma målgrupp med den lite äldre kvinnan och sedan gillar vi verkligen Tove och Marie som driver Guldklimpen, säger hon.
Guldklimpens ägare Tove Friede och Marie Oscarsson tycker i sin tur att Joy är ett bra märke.
– Det är roligt att ha blivit tillfrågad att få den här möjligheten att ha dem hos oss, säger Marie Oscarsson.
De har redan märkt att det är efterfrågan på Joys kläder.
– Senast för fem minuter sedan hade jag en tjej som kom från Örebro så det generar ju nya kunder in till stan, säger Tove Friede.
Joy hade tidigare 50 butiker i landet, men företaget gick i konkurs 2020. Varumärket förvärvades av Åsa Parsmo, Anna Ullman Sersé och Sofia Valentin som startade en ny digital version av Joy. Även Yvonne Ryding, som länge varit modell för Joy, var med i nysatsningen. Hon tycker att samarbetet med Guldklimpen är jätteroligt.
– Jag är en barndomsvän med Marie som är en av delägarna till Guldklimpen och jag tycker att de har gjort ett sånt otroligt fint jobb under många, många år, säger Yvonne Ryding.
Orsaken till att Joy satsar på konceptet shop-in-shop är att företaget har märkt att många kunder vill prova kläderna innan de köper dem. Joy har haft ett litet showroom med begränsade öppettider på Köpmangatan i Eskilstuna som har lockat kunder från hela Sverige. Joy har sedan tidigare sålt delar av sitt sortiment i butiken Modestugan i Åsa i Halland och i taxfree-butiken på färjan Cinderella. I september påbörjades ett test med en shop-in-shop som erbjuder hela Joys sortiment i klädbutiken Viva Viktoria i Uppsala. Testet har fallit väl ut och Guldklimpen i Eskilstuna är den andra butiken där Joy har en shop-in-shop.
– Vi vill inte driva butiker i egen regi för att det är alldeles för resurskrävande, säger Åsa Parsmo.
Enligt Åsa Parsmo har Joy fått fler nya kunder än förväntat sedan nystarten 2021.
– Vi har haft stora kostnader här i och med att vi har startat om så vi har inte haft några positiva resultat ännu, men vi går mot att snart få ett break-even.
Joy har kundtjänst, stylister och fotograf i Eskilstuna. Företagets livesändningar på sociala medier görs numera från Guldklimpen. Yvonne Ryding, som 1984 utsågs till Miss Universum, arbetar sedan 2017 för Joy.
– Jag brinner för att kunna leverera plagg som faktiskt passar den mogna kvinnan. Det är inte så himla lätt att hitta plagg, byxor och såna saker som passar oss mogna kvinnor när man har passerat klimakteriet. Det händer massa saker med kroppen som man inte riktigt förstår när man är 40, säger hon och fortsätter:
– Plötsligt har man fått en ny kropp och då är det väldigt trevligt att man faktiskt kan köpa plagg som passar våra nya kroppar.