Mobilt kontaktcenter var ett projekt som kontaktcenter startade tillsammans med turismavdelningen på kommunen 2022. I år är de, efter lyckade resultat, tillbaka och kommer vara en del av den ordinarie verksamheten.
Kommunens ordinarie kontaktcenter öppnade 2021, med syftet att invånare ska kunna vända sig dit för att få ställa frågor om kommunen och dess verksamheter. På så sätt blir kommunens tjänster ännu mer tillgängliga för invånarna.
Zahra Adra, samhällsvägledare på Flens kommun, säger att det är turismavdelningen som i år kommer röra sig ute bland invånarna.
– Syftet är att vara synliga bland folk och inte bara sitta i kommunhuset och vänta på att folk ska komma till oss, säger hon.
Den mobila verksamheten kommer inte bara arbeta efter sitt fasta schema, utan även reaktivt. Vilket innebär att om det är en tillställning eller ett evenemang runt om i kommunen, där deras närvaro önskas går det att planera in genom att kontakta Flens kontaktcenter.
Exempel på vad det mobila kontaktcentret kan hjälpa dig med är att ge förslag på utflyktsmål eller andra tips att göra i sommar. Du kan dessutom lämna in en felanmälan till gata och park kontoret eller få hjälp med kommunens e-tjänster.
Mobilt kontaktcenter finns på följande platser i sommar:
Onsdagar - Sigridslund, Alla tiders Skebo
Torsdagar - Ingvallstorp, Bettna Baren, Lida Gård
Fredagar - OKQ8, Sagostigen, Grinda Gårdsglass
Lördagar - Malmköping Camping, KaCa’s Café