En återförsäljare av kök anmäls till ARN

Det nyrenoverade köket fick inte det väntade resultatet då bänkskivan i två delar behandlats olika och därmed ger ett oenhetligt intryck, hävdar den kvinna som anmält en köksåterförsäljare till ARN.

Bänkskivan som levererats är flammig skriver kvinnan i sin anmälan till ARN. Bilden på köket har inget samband med artikeln.

Bänkskivan som levererats är flammig skriver kvinnan i sin anmälan till ARN. Bilden på köket har inget samband med artikeln.

Foto: Petra Älvstrand / Frilans

Flen2023-04-16 04:46

Den beställda bänkskivan har enligt beställning levererats med en skarv. 

Problemet enligt kunden är att de två delarna levererats med olika slipning vilket gör att köket inte ser enhetligt ut. 

Kunden menar att den ena delen av bänkskivan är flammig och har krävt att detta ska åtgärdas. Genom ekonomisk kompensation eller byte av bänkskivan. 

Ett krav som återförsäljaren valt att neka. 

Enligt anmälan till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, kan man läsa att återförsäljaren menar att kunden själv kan ha orsakat detta genom att använda ett för ytan olämpligt rengöringsmedel och att de inte kan veta hur skivan behandlats under tiden kunden haft den. 

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!