I sin anmälan hävdar mannen att spelbolaget borde "göra rätt för sig" genom att återbetala honom de pengar han spelat bort hos dem. Mannen är missnöjd med hur spelbolaget hanterar misstänkt spelberoende hos sina kunder, och beskriver själv att han spelat bort hundratusentals kronor. Han är kritisk till att bolaget skickar bonus efter bonus, för att få kunderna att satsa allt högre summor, istället för att erbjuda hjälp till den som verkar ha ett spelberoende.
Det var först när alla hans pengar var slut som spelbolaget svartlistade mannen från sin hemsida, men det gjorde de först efter att han bett om att få pengarna återbetalda. Mannen tycker sig ha rätt att få pengarna tillbaka, "då dom aldrig hjälpt eller uppmanat mig att sluta spela."
I sin Arn-anmälan beskriver mannen att han försökt lösa tvisten direkt med spelbolaget, men att de inte går med på hans krav. Spelbolaget å sin sida hävdar att de inte har någon skuld i mannens spelberoende, och hänvisar till att de skickat ut ett mejl där de frågat om mannens spelvanor, vilket de anser varit en tillräcklig åtgärd. Men mannen hävdar att han varken mottagit eller läst något sådant mejl.
Nu ber han Arn om hjälp med att få sina bortspelade pengar tillbaka.