Dyrt att inte hålla vad som lovats

Förväntningar har blivit big business.

John Henzlert05js.jpg

John Henzlert05js.jpg

Foto:

Krönika av John Henzlert2015-06-10 06:03

I medievärlden släpps så kallade teasers, ibland flera år innan den färdiga produkten ser dagens ljus. Filmer och tv-spel bygger upp förväntningar och håller tummarna för att de ska hålla.

På nätsidor som Kickstarter finansieras hela projekt, företrädesvis spel, på förväntningar från allmänheten. Konstruktörerna presenterar en idé kring vad de vill göra sedan får den som vill, betala pengar för att det ska bli verklighet. Ibland blir det succé och produkten ger det som har utlovats.

Problemet är att förväntningar kan förstöra en i övrigt godkänd upplevelse. Ett färskt exempel är filmen Interstellar som jag hade gått och väntat på länge. Jag hoppades på en teoretisk science fiction-film om att resa genom universum och upptäcka nya världar. Förhoppningarna infriades delvis men inte helt och därför gillade jag inte filmen. I sociala medier har jag sett att det samma gäller för många andra angående nämnda film. Att lova runt och hålla tunt i dagens informationssamhälle är tuffare än någonsin.   

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!