– Det känns som att Facebook är lite ute. Nu är det Instagram som gäller, säger Linda Haglund, som når ut till minst 17 600 personer varje gång hon laddar upp en bild i det sociala bildnätverket.
Men att det är så många människor som tar del av hennes bilder är ingenting som hon går och funderar över.
– Det är klart... Skulle man tänka sig över 17 000 faktiska personer som står framför en är det lite läskigt.
Som tur är för Linda Haglund är de på behörigt avstånd, bakom en mobiltelefonskärm någon annanstans i Sverige eller i världen.
Hur det gick till när hon fick en så pass stor följarskara som hon har i dag har hon inget bra svar på, men en bidragande orsak tror hon är att andra inredningsintresserade Instagram-användare då och då "regrammar" hennes bilder. Det innebär att man tar någon annans bild och publicerar i sitt eget flöde, med en hänvisning till upphovspersonen.
Inredning är stort på Instagram och Linda Haglund tror att sociala medier ersätter de traditionella medierna.
– Jag är inriktad på lantlig inredning och andra med samma intresse och inredningsstil kommer till mig för inspiration. Folk tänker nog att det är onödigt att köpa inredningstidningar när de kan få inspirationen gratis i sociala medier.
Varje bild som Linda Haglund publicerar "gillas" av flera hundra personer. Många av hennes följare går även steget längre och kommenterar bilderna, och då nästan uteslutande med uppmuntrande ord. Hennes flöde svämmar över av kommentarer som: "Härligt", "Vackert" och "Fint", inte sällan följda av ett pärlband av så kallade emojis, symboler som används när orden inte räcker till. Men Linda Haglund säger att hon också har ett djupare socialt utbyte med sina följare, ett utbyte som består av mer än vad som utifrån ser ut som nästintill slentrianmässigt nedpräntade adjektiv.
– Man kan ju faktiskt skriva privat till varandra också. En tjej från Dalarna har jag blivit riktigt bra vän med. Det är som att jag känt henne hur länge som helst. Vi skulle ha träffats i somras, men nu har hon fått barn, och då är det lite svårt att få till.
Knorkan, som hon kallar sig på webben, förenar nytta med nöje. Förutom just Instagram använder hon sig av både sin blogg och Facebook för att marknadsföra sin webbutik, där hon säljer inredningsprylar. Men hon önskar att butiken en vacker dag ska ta fysisk form.
– Drömmen är att flytta från radhuset till en gård och att där öppna en riktig gårdsbutik.