Tre timmar var affären utan el under onsdagskvällen.
– Vi börjar få rutin på det här nu, säger Emil Bergkvist, butikschef på Ica Oppeby i ett röstläge som inte går att misstolka. Han har tröttnat.
Den tionde januari ska Vattenfall göra ett mer omfattande jobb för att lösa problemet.
– Med tanke på att vi har utsatts tre gånger så tycker jag det är på tok försent, säger Bergkvist.
Enligt Mikael Björnér, kommunikatör på Vattenfall, har de tre avbrotten haft lite olika orsaker.
Vid det första avbrottet åkte en montör ut och slog på strömmen, men då hittades inget fel. De två senaste avbrotten har i grunden med en trasig frånskiljare att göra. Frånskiljare kan liknas vid en strömbrytare som används för att koppla ifrån anläggningar vid reparation.
– Efter att vi upptäckt den trasiga fånskiljaren gjorde vi en omkoppling och fick tillbaka strömmen, säger Björnér.
Onsdagens avbrott berodde på en överbelastning.
– Troligtvis berodde överbelastningen på hög förbrukning av många användare på en gång, säger Björnér.
Varför väntar ni till den tionde januari med att reparera, när frånskiljaren gick sönder den tolfte december?
– Det hände någon vecka innan jul och mer omfattande arbetet måste planeras in, vi har många olika arbeten i nätet. Sedan kom julledigheten. Det blev naturligt med den tionde januari, säger Björnér.
Efter reparationen av frånskiljaren räknar Vattenfall med att nätet ska bli stabilt igen.