Flight FR059 skulle ha lyft från Skavsta klockan 18.00 på tisdagen. Så blev det inte. Före beräknad avgång fick passagerarna, bland dem Lucy Hemingway från Lincolnshire i England, besked om att flighten försenades till klockan 12:00 på onsdagen.
Lång väntan inleddes. Inte förrän efter midnatt kom besked om övernattning.
– De ordnade hotell klockan ett i natt, skriver Lucy Hemingway till SN via Twitter.
Omkring 200 passagerare satt på Skavsta och väntade på flightens avgång före lunchtid på onsdagen. Vissa var sannolikt extra besvikna eftersom de missade sina anslutningsflyg från London.
Då kom nästa besked: Flyget skulle inte lyfta förrän 15:30.
– Fem minuter innan vi skulle lyfta sa de att avgångstiden ändrats igen, säger Lucy Hemingway, som bor en timme från Stansted i London.
Brittiskan, som firat nyår med familjevänner i Sverige, menar att flygbolaget Ryanair har varit dåliga på att informera om det som händer.
– Ingen kan ställa några frågor, de undviker att sätta sin personal nära oss passagerare, menar Lucy Hemingway, som passade på att twittra till bolaget i stället.