54 miljoner euro blev Ryanairs resultat före skatt, för det sista kvartalet 2014. Vinsten är en klar bättring jämfört med året innan, då bolaget redovisade en förlust på 42 miljoner.
21 miljoner passagerare reste med flygbolaget under perioden, vilket är 14 procent fler än året innan. Genomsnittspriset per biljett steg med två procent, till 40 euro. Därmed blev också intäkterna högre. Ryanair sålde flygresor för 1,1 miljarder mellan oktober och december, en ökning med 17 procent jämfört med samma period 2013. Försäljningen motsvarar cirka 10,3 miljarder kronor.
Ryanair planerar nu att återköpa egna aktier för 400 miljoner euro under perioden februari-augusti.
I sin delårsrapport berör flygbolaget också kommande satsningar. Ryanair har beställt en stor mängd nya plan och när de nu börjar levereras blir det möjligt att dra igång fler linjer. Framför allt på Europas förstaflygplatser, eftersom andra flygbolag skär ner, menar Ryanair.
Förra veckan lanserades en ny rutt mellan Köpenhamn och Skavsta.