Bolaget är huvudarrangör av Expot, som företagsmässan heter.
Förutom utställarna bjuder arrangemanget på ett antal seminarier.
Harriet Nilsson förklarar att det viktigaste syftet med mässan är att stärka KFV-regionen.
- Vi pratar alltid om att vi ska hitta möjligheter att göra regionen mer attraktiv för att få folk att flytta hit och företag att etablera sig.
Men det målet uppfylls inte av sig självt. Så gott som alla kommuner vill samma sak och försöker på olika sätt framhäva att just deras läge är som gjort för både liv och lust. För att lyckas gäller det att ha den rätta attityden, menar Harriet Nilsson.
- Man måste ha en vinnarskalle, det handlar om att skapa en vinnarkultur.
Det är också temat för det första seminariet som utställarna på mässan har möjlighet att gå på. Då ska Caxton Njuki tala på temat "tillsammans och framåt - med rätt målbild".
De övriga seminarierna är öppna för vem som helst att anmäla sig till.
Mässan är också öppen för allmänheten. Det 30-tal företag som deltar fyller den relativt lilla mässhall som valts: IUC:s före detta kyllabb på Kungsgatan.
I fjol arrangerades den så kallade näringslivsdagen i Katrineholm. Då låg tyngdpunkten på föreläsningar, medan den lilla mässan i evenemanget kom något i skymundan. I år har steken vänts: mässan spelar huvudrollen.
- Det fanns ett stort intresse för mässan förra året, men det var svårt att hinna gå på den mellan alla föreläsningarna.
En fråga är vad företagen får ut av att delta – en fråga som några av företagarna också har ställt sig, enligt KFV marknadsförings vd.
- Hur ska jag få fler kunder av detta? har varit en fråga.
Harriet Nilsson menar att även marknadsföring gentemot invånare i KFV-området på sikt kan sprida sig till andra platser, och att företag har nytta av att nätverka med varandra.
- Ibland måste man nog titta ett steg längre, och de som bor här är också ambassadörer.