Länstrafiken lovar bli bättre på information

Att det kommer stora mängder snö på kort tid och ställer till bekymmer kan de flesta människor till nöds acceptera. Däremot skapas riktigt stor irritation över bristfällig information, inte minst när det gäller kollektivtrafiken. Ekurirens läsare var under onsdagens mycket kritiska mot Länstrafiken.

Övrigt2012-12-07 08:11

En hel del klagomål riktades alltså mot Länstrafiken och dess hemsida.

Annika Broman är informationsstrateg:

– Med dagens högteknologi förstår jag att man som kund önskar få information snabbt och enkelt men att möjligheterna än så länge är begränsade. Att informationen kan bli bristfällig vid en akut situation är vi medvetna om. Vi försökte lösa det efter bästa förmåga.

– Veolia skickade ut personal till Fristadstorget och andra centrala platser i Eskilstuna.

Annika Broman vill också lyfta fram den medias roll.

– Vi gick ut i radio och via tidningarnas webbsidor, ovärderlig hjälp och löpande info fanns att tillgå på realtidsskylten vid Centralen.

Och systemet för realtidsskylten på Centralen ska nu utvecklas.

– Under första kvartalet monteras informationstavlor om realtid på varje hållplatsläge vid Fristadstorget och en del andra centrala platser, att tas i bruk efter en testperiod.

En ytterligare förbättring är att alla kundärenden efter årsskiftet ska administreras i ett nytt funktionsområde med Eskilstuna som bas. Då ska bland annat erfarenheterna från onsdagen ligga till grund för att rigga den nya enheten på bästa sätt.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!