Företaget har funnits i Ulf Petterssons ägor i drygt tio år. Sedan övertagandet har det varit full fart på allt inom crosshojar och övrigt i butik samt serviceverkstaden.
- Det rullar på riktigt bra, även med kunder som ringer och vill ha hjälp eller ha prylar sända till sig, säger han.
Men näthandeln, där är försäljningen väldigt liten, ännu trots att man har hållit på de senaste tre åren. Det beror inte på att kunderna är ovilliga att handla på det sättet, enligt Ulf Pettersson.
- Det kostar mycket pengar att få till en bra sida, vilket krävs om man ska lyckas. Det är lite det som bromsat oss, säger han.
Ett litet företag har svårt att ta upp kampen mot de stora etablerade näthandlarna och de företag som kan lägga ner flera miljoner varje år på bra hemsidor.
- Det är inte så lätt att börja från noll och konkurrera om nätkunderna med företag vars resurser gör att dess kundkrets stadig växer, säger han.
Han uppskattar att det i hans webbshop finns upp mot 100- 000 artiklar, men till alla finns inte bilder.
- Varje artikel tar otroligt lång tid att lägga in med bild.