- För oss är detta mer än bara en designtävling. Detta visar att vi är på rätt spår och ska fortsätta göra trycksaker som lockar till läsning tack vare en snygg grafisk form, ett synligt budskap, ett informativt innehåll och en god målgruppsanpassning, säger Sara Seltborg, informationschef vid Mälardalens högskola i ett meddelande på högskolans hemsida.
Mälardalens högskola tar årligen fram en programkatalog för att synliggöra sina utbildningar och berätta om högskolans verksamhet. I år valde man att dela upp katalogen i två delar, den ena delen innehåller samtliga program och den andra delen, "Fighting spirit", är en inspirationsdel.
De två delarna har sedan snyggt förpackats tillsammans i en orange påse. I arbetet med katalogen har man ett samarbete med reklambyrån Kärnhuset.
- Redan nu arbetar vi med nästa års katalog, och dessa nomineringar till tävlingarna, sporrar ju oss såklart att göra nästa programkatalog ännu bättre, säger Anna Pettersson, projektledare för katalogen.