Ny ledning ska lyfta handeln på Tuna Park

Tuna Park ska lyftas mot nya höjder. Det ska en ny ledning se till.

Övrigt2013-11-20 19:00

För två år sedan bytte Tuna Parks galleriadel ägare när samriskbolaget Warburg-Henderson köpte fastigheten för 550 miljoner kronor av Alecta.

Nu har ägarbytet börjat göra avtryck även innanför köpcentrets väggar. Gallerian har sedan den 1 november fått en ny ledning där Johan Moberg, konsult hos företaget A few fungerar, som tillförordnad centrumledare.

Hans övergripande mål är att få Tuna Park att växa. Besökarna ska bli fler och det ska också synas i butikernas omsättning.

— Det finns utrymme att växa och det är anledningen till att vi har ett nytt team på plats. Tittar man ekonomiskt så har Tuna Park utvecklats fint och omsättningen ligger på en all time higt. Men vi är inte nöjda där, säger Moberg.

Han menar att köpcentret inte bara har fått konkurrens från andra handelsplatser utan påverkas även av ändrade fritidsvanor. Människor vill ha ut något mer än bara shopping när de besöker ett köpcenter. Därför tittar man nu på olika sätt för att göra besöket på Tuna Park till mer av en helhetsupplevelse.

Kanske blir det åter aktuellt att bjuda besökarna på uppträdanden. Genom åren har artister som Eric Saade och andra storheter dragit folk till köpcentret. Målgruppen framför andra är barnfamiljer.

— Vi vill göra Tuna Park roligare, enklare och mer tillgängligt för barnfamiljer, säger han.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om