Flaggor som vajade i vinden med välkänt varumärk sida vid sida med den gula och blå. Ett partytält, modell stort, och en musiker som slog an tonen medan bubbel fylldes i glasen.
På tallrikarna lyste självklara kycklingprodukter med trendig kryddning. Dagen till ära fanns en särskild bakelse framtagen, enligt Jenny Fridh, kommunikationschef på Kronfågel.
Som ett led i företagets framtidssatsning var det självklart, ansåg Jenny Fridh, att tallrikar och bestick kunde återanvändas.
De särskilt inbjudna gästerna, såväl som personalen småpratade och hade det trivsamt när de minglade runt. Det lämnades presenter och blomster för att belysa vikten av den nybyggda anläggningen.
Satsningen på Valla har kostat 140 miljoner kronor och under uppbyggnaden har personalen kunnat hålla en leveranssäkerhet om 98 procent.
- Det trots att man installerat både nya linor och nya produkter, sa Jan Henriksen, vd för Kronfågel.