Servicekontoret vill underlätta

Svar på insändare ”Arbetsförmedlingen behöver utbildning” av signaturen ”En arbetslös som är mycket irriterad”.
Tack för dina synpunkter som hjälper oss att utveckla vår service. Det är inte bra att du upplevt att stödet från vårt servicekontor varit bristfälligt och att den information du fått inte uppfattats som riktig.

Övrigt2010-06-11 18:42

 På servicekontoret i Eskilstuna är vi flera myndigheter som samarbetar för att underlätta för de som har frågor eller ska registrera sig. Det är viktigt att det som behöver förbättras kommer till vår kännedom så att vi kan utveckla vår service. Det är också viktigt att dina och andras besök framöver blir till en positiv upplevelse.

Det ska kännas som ett stöd och hjälp när man har kontakt med oss. Därför kommer vi göra allt vi kan för att bli bättre. Som ett första steg kommer vi att införa en förslagsbrevlåda där alla som vill kan lämna in synpunkter och tips som vi kan ta med när vi planerar vår verksamhet. Det tar tid att bygga upp en ny verksamhet. Våra myndigheter har tillsammans en omfattande verksamhet och det är svårt för alla i personalen trots att de är mycket duktiga och engagerade i sitt uppdrag att kunna allt.

Därför kommer vi, som ett andra steg att fortlöpande också utbilda våra tjänstemän. Detta är viktigt för att de ska kunna utveckla den kompetens som krävs för deras mycket viktiga uppdrag. Det är viktigt att det blir rätt och vårt mål är att ha nöjda besökare. Vi ser fram mot alla synpunkter som vi kommer att få. Med hjälp av dem kan vi forma ett kontor som kan vara till hjälp och nytta. Du är, liksom alla andra, välkommen att höra av dig med mer synpunkter och på så sätt hjälpa oss att bli ännu bättre.

Jeanette Azinovic,

Arbetsförmedlingen marknadschef Södra mälardalen och Östergötland

Anne Sallnäs-Magnusson, Skatteverket regionchef

Mälardalensregionen

Per Aronsson

Försäkringskassan områdeschef Öst

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om