Sociala medier kan klä av ett varumärke

Vad bygger ett starkt varumärke och hur kan man förändra det? Det var huvudfrågeställningen för Per Schlingmanns föredrag på Eskilstunabåten.

Övrigt2013-04-16 17:09

– Ett varumärke måste byggas genuint inifrån företagskulturen och här måste företagets ledare vara tydliga ut mot kunderna och medarbetarna om vad man är och vill vara, sa han bland annat.

Han pratade om hur man ska tänka när man ska klä sitt varumärke och om hur sociala medier snabbt kan klä av det om man inte varit ärlig och genuin.

Publiken fick trycka på mentometerknappar och rösta både om hur tydligt Eskilstunas varumärke är men också båtresans moderator, André Pops varumärke.

Mer från föredragen på Eskilstunabåten planeras till onsdagens Eskilstuna-Kuriren. På båten snackades det väldigt mycket varumärke ur olika perspektiv. Christer Asplund pratade om Den stolta fristaden, ett varumärke som förpliktigar, Eskilstuna kommun hade ett seminarium med titeln Så bygger vi staden och Eskilstuna-Kuriren passade också på att lansera sitt koncept 360 grader. En paneldebatt om varumärkesbyggande ska avsluta tisdagens seminarieprogram på båten, som tagit Eskilstunas näringsliv tur och retur över Ålands hav.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om