Zladd spårar produkterna som sätter trenden

I år återfinns Dag Andersson i två montrar vid årets designmässa. I den första riktar han sig till trendmedvetna vuxna - i den andra till de förhoppningsvis lika trendmedvetna barnen.

Dag Andersson från Zladd är på plats på designmässan.

Dag Andersson från Zladd är på plats på designmässan.

Foto:

Övrigt2018-01-20 08:05

Dag Anderssons bolag Zladd, som han startade 2009 har förädlat samarbetet med flera av hans leverantörer. Bland annat det franska företaget som ligger bakom glasögonen Wsun (Waiting for the sun), som ligger bakom ekologiska solglasögonen i bambuträd, som kom för några år sedan.

‒Nu lanserar samma företag en supertunn och lätt båge i titan, säger Dag Andersson, som personligen hoppas mycket på glasögon och linser som tillverkas i organisk plast.

‒En patenterad produkt där man utvinner plast ur träspån. Den tror vi kan bli något.

Samtidigt kommer en smyckeskollektion från en italiensk leverantör som visas upp på mässan just nu.

Antalet butiker som samarbetar med Zladd har ökat markant och ligger nu på mellan 550 och 600.

‒Det handlar främst om Sverige, men vi finns också i Finland, Norge och Danmark. I lite mindre utsträckning än så länge, men vi finns här.

‒I och med att vi även finns i Grekland... av alla ställen... så kan man väl säga att vi sprider oss.

Zladd beskrivs som stammen i ett träd och i trädet finns både By Willow och Busy Lizzie.

By Willow står för produkterna som riktar sig till vuxna medan Busy Lizzie vänder sig till en yngre publik. Bland produkterna som riktar sig mot barnen återfinns allt mellan hårspännen och diadem till namnarmband.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!