Ryanair satsar på kundservice

Ryanair har tidigare fått en hel del kritik för att vara ett företag som struntar i kundservice. Företagets VD Michael O'Leary har bland annat kallat Allmänna reklamationsnämnden för idioter. Nu gör flygbolaget en kovändning och kommer med sex punkter som ska få passagerarna att tycka bättre om dem.

28 oktober 2013 10:52

Det var på en årsstämma tidigare i år som Michael O'Leary sa att de skulle försöka undvika att göra deras kunder förbannade i onödan. Han lovade då aktieägarna och resenärerna att de under det kommande året skulle satsa mer på att förbättra Ryanairs kultur och attityd. Nu har företaget publicerat sex punkter som ska göra att de får bättre anseende. Bland annat ska den så kallade "recaptcha"-koden som krävs när man bokar biljetter på nätet tas bort. Från och med den första december kommer passagerarna även få ta med sig en andra väska som handbagage.

– Det här är de första åtgärderna i en serie av förbättringar som vi jobbar aktivt med för att våra tjänster ska bli mer lättillgängliga och uppskattade av våra kunder, säger Caroline Green, chef för Ryanairs kundservice.

Så jobbar vi med nyheter
 Läs mer här!
Johan Järup