Mannen som berättade att han var från företaget Dentally Nordic AB erbjöd Katarina Johansson gratis tandborstar. I samband med att hon tog emot dem ville han ha hennes kontaktuppgifter och bad henne skriva under ett papper med namn och adress.
– Man känner sig lurad. Men man är dum nog att ta emot när de står så där. Jag lyssnade bara på vad han sa, och som han uttryckte det skulle jag inte betala något, utan om jag ville ha extra tandborstar skulle jag beställa dem själv, säger Katarina Johansson.
I två paket från posten kom sedan fler tandborstar, och en faktura på 169 kronor per paket med två tandborstar i vardera. Katarina Johansson som inte hade gjort någon beställning tog genast kontakt med företaget.
– Han påstår att vi hade gjort ett avtal, men det stämmer inte, säger Katarina Johansson.
Efter att ha varit i kontakt med Allmänna reklamationsnämnden (ARN) fick hon dessutom reda på att hon inte är ensam om detta. Sammanlagt har Allmänna reklamationsnämnden fått in 22 liknande anmälningar på företaget.
Tänker du betala fakturan?
– Nej jag tänker inte betala. Paketen med tandborstarna ligger fortfarande förpackade. Jag tänker skicka tillbaka dem. Sedan får jag se vad som händer.
Händelsen inträffade under tisdagen. Katarina Johansson tänker göra en polisanmälan. SN har utan resultat sökt Dentally Nordic AB för en kommentar.