Tågresenärer i Sörmland kunde under måndagen inte köpa biljett till Mälartågsappen eller på Mälartåg.se med hjälp av Swish.
– Våra tekniker jobbar på det och har intensiv kontakt mot framför allt Swish, där felet verkar ligga. Vår teknikleverantör har rapporterat att flera kunder som använder Swish har rapporterat in problem, säger Katarina Myrberg, kommunikatör på Mälardalstrafik, vid 11.30-tiden på måndagen.
Swish plockades tillfälligt bort som betalningsalternativ i appen, men det gick enligt Mälardalstrafik fortsatt att betala sin biljett med kort.
– Så fort det är löst så meddelar vi förstås på vår hemsida. Då kommer även kunden att se att Swish är tillbaka som valmöjlighet i appen.
Vid 14-tiden meddelade Mälardalstrafik att problemet var avhjälpt och att det återigen gick att betala med Swish både i appen och på Mälartåg.se.