Varuhuset, som blir på 5 000 kvadratmeter, får ett nytt koncept och en ny färgsättning. Borta är den klassiska blåa konsumfärgen och i stället får byggnaden samma gråvita färgsättning som den övriga bebyggelsen på handelsplatsen.
– Vi har tagit fram förslag på hur byggnaden ska se ut. Först och främst vill vi att den ska smälta in i omgivningen på ett bra sätt, men vi satsar även på grönytor, bland annat vid parkeringsplatsen, förklarar Anders Nilsson på KF Fastigheter som äger och utvecklar området tillsammans med Kilenkrysset i bolaget Solberga Handelscenter AB.
Coop Forum i Strängnäs får ett brett sortiment av mat med fokus på färskvaror. Men man kommer även att föra en mängd specialvaror för bland annat barn, hem och fritid
– Vi ska ha eget bageri, fiskdisk och manuell kött- och charkdisk, säger Bo Andersson, chef för stormarknaden, som kommer att nyanställa mellan 30 och 50 personer inför öppnandet i april nästa år.
Läs hela artikeln i fredagens papperstidning