Biljetterna till Elviskonserten i Strängnäs domkyrka är redan slut

Elvis i våra hjärtan i Strängnäs domkyrka den 4 mars kan avnjutas av 425 personer. Men med en och en halv månad kvar till konserten är biljetterna redan slutsålda.– Det blev fjolårets julklapp, konstaterar Gun-Marie Östedt-Axelsson.

Strängnäs2017-01-19 12:58

Hon representerar Mariefreds rotaryklubb som tillsammans med sin systerförening i Strängnäs och domkyrkoförsamlingen arrangerar välgörenhetskonserten med Elvis Presley som tema.

Det blir en uppgradering av förra vårens föreställning i Mariefreds kyrka.

Den gången hade 270 personer möjlighet att närvara.

Dessutom utlovar konferenciern Björn Lyckström flera nyheter.

– Jag har djupdykt en del i Elvis Presleys liv och hittat många nya saker. Både när det gäller hans musik och Elvis som person, förklarar Åkersbon.

Björn Lyckström ska även bidra med musik den 4 mars.

– Jag spelar saxofon och medverkar i drygt en fjärdedel av de 15–16 låtarna.

– Vi har haft ett fantastiskt bra samarbete med domkyrkoförsamlingen. Inte minst vill jag framhålla Jonas Lind som håller ihop evenemanget musikaliskt.

Jonas Linds organistkolleger Torvald Johansson och Jörgen Martinson är också engagerade liksom såväl oratorie- som domkyrkokören.

– Jag skulle tro att vi totalt får med oss 30–40 körsångare, berättar Jonas Lind.

Precis som 2016 medverkar även de lokala artisterna Mia Löfgren, Mariefred, och Magnus Sjögren, Hedlandet.

– Jag tycker att hela föreställningen har spetsats, vi har bland annat mer inslag av rock'n'roll, säger Björn Lyckström.

Är du förvånad över att biljetterna gått som smör i solsken?

– Nej, inte med tanke på tidigare erfarenheter från Åker och Mariefred. Intresset för Elvis Presley är fortfarande fantastiskt stort, inte bara bland folk som är födda på 1940- och 1950-talet.

Arrangörerna har säkrat 75 000 kronor i sponsorpengar.

Sedan sponsorerna fått sina platser i kyrkan fanns det 350 biljetter att fördela.

– Vi sålde dem på totalt fem ställen, två i Mariefred och tre i Strängnäs. Evenemanget har varit lätt att marknadsföra, säger Gun-Marie Östedt-Axelsson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om