Stora delar av året städar kommunen parkeringen mellan McDonalds och E 20 och vissa gräsplättar i området nästan dagligen.
– Vi är ute med extraresurser även på helger, säger Marie Ollman.
Och det är inte bara tomburkar och matkartonger som råkat hamna vid sidan om soptunnorna.
– Nej du, det handlar bland annat om organiskt avfall också, säger Marie Ollman.
När tidningen en fredagsförmiddag besöker pendlarparkeringen träffar vi Benjamin Collanius från kommunen i full färd med att städa.
Han går omkring med en skräptång och en sopsäck.
– Här kan man hitta lite allt möjligt. Det värsta jag träffat på är en kateter, avslöjar han.
Hur många säckar får ni ihop?
– Det varierar.
Marie Ollman säger att man pratar inom kommunen om att man måste få bättre ordning i Biskopskvarn.
– Det är inte kul för oss att städa där, värsta stället i hela kommunen, säger hon.
P-platsen är avsedd för pendlare och även mindre lastbilar är välkomna. Men kommunen har sett flera exempel på att större lastbilar "övernattar" där också – liksom de gör på den intilliggande Kalkstensgatan där det råder parkeringsförbud.
Stadsmiljöchefen Anders Ekman är väl insatt i problematiken.
– Det är en utmaning, säger han och tillägger:
– På sikt måste förändringar göras. Det blir bara fler och fler transporter till och i området. Alla behöver gå på toaletten någon gång och det finns inget truck stop.
Kan ni få hjälp av Trafikverket?
– Nej, de hänvisar långtradarna till en specifik plats norr om Strängnäsbron. Men den är förhållandevis liten och där är det långt till matställen.
Krister Pihl arbetar liksom Anders Ekman på teknik- och servicekontoret. Hans förslag är att låta anlägga en parkeringsplats för just lastbilar strax norr om E 20, vid Marmorgatan.
– Fast jag har fått en uppgift från Trafikverket att det skulle kosta tio miljoner.
Anders Ekman igen:
– Vi har lyft diskussionen, pratat inom kontoret och med näringslivsenheten. Plus att vi haft kontakt med Trafikverket. Det behövs en hållbar lösning.
Vilket skulle kosta mycket pengar?
– Absolut. Och några intäkter att tala om ger inte en sådan parkering.
Strax innan Marmorgatan möter Kalkstensgatan i Biskopskvarn går den under E 20. Där är det kolmörkt på kvällarna och Krister Pihl berättar att han ansökt hos Trafikverket om att få sätta upp belysning.
– Vi måste ge ledningstillstånd och det handlar om en lång process, säger Mikael Lilja på Trafikverket.
Under en längre tid har viadukten också använts som en typ av läger. Där folk till exempel sitter och eldar och dricker öl. Vissa möbler har setts på platsen liksom kläder på tork.
– Klart att väggen kan spricka om man eldar i dess närhet, säger Torbjörn Emilsson, även han anställd på Trafikverket.
Krister Pihl har lämnat över ordningsfrågan till polismyndigheten.
– Tillhållet medför nedskräpning och otrygghet, säger Krister Pihl.
Magnus Askerlund är operativ samordnare i närpolisområdet.
– Ärendet har inte kommit till mig, men borde göra det. Vilket kan medföra en kontroll av platsen och lämpliga åtgärder, men i samspel med markägaren och eventuellt kronofogden, säger han.