– Det är jättemånga som har gett oss positiva reaktioner och sagt att det har varit välbehövligt med en butik i området så att man slipper åka ner till stan för att handla, säger han.
När han fick reda på att butikslokalen på Vallbyvägen i Strängnäs stod tom valde Hamza Sirimsi, som tidigare har tidigare drivit matbutiker i Stockholmstrakten, att slå till.
Att butiken ligger placerad mitt i stadsdelen Stadsskogen är en fördel för att nå de lokala invånarna, tror han. Men för att nå kunder utanför närområdet är det produkterna som ska locka.
– Det är frukt och grönt som är vår specialitet i första hand men vi har även etnisk mat från andra länder. Matintresset i Sverige har ju vuxit ganska mycket så folk vill ha varor från Mellanöstern, Asien och Sydamerika.
Produkterna som finns på hyllraderna är ofta av ett varumärke från dess egna länder. Hamza Sirimsi förklarar varför:
– Det är genuina varumärken. Om det är en sweet chilisås till exempel så hämtar vi det som är känt i Thailand istället för något svenskt märke.
Utbudet är dock inte skrivet i sten, säger han. Eftersom butiken på Vallbyvägen är så pass nyetablerad tar det ett tag att lära sig vad kunderna efterfrågar.
– Om det finns några önskemål så har vi kapacitet att kunna ta in det. Det gäller för oss att hitta det gemensamma samspelet med kunderna.