– Vi har investerare som är beredda att gå in i bolaget mot en värdering på 15 miljoner, men eftersom intresset för det vi skapar är högt så har vi inte spikat något än, berättar Ragnar Niclazon för Norran.
Han är 26 år och växte upp i Strängnäs, utbildade sig till undersköterska och sedan blev det en tid inom det militära.
– Därefter började jag jobba som account manager och avancerade med tiden till att bli personalchef och säljansvarig hos ett företag. Efter några år valde jag att testa vingarna och konsultade som affärsutvecklare hos diverse bolag, där jag gav stöd och vägledning i hur de kan utveckla och effektivisera sin verksamhet med hjälp av HubSpot, en plattform med fokus på försäljning och marknadsföring.
Ragnar Niclazon är grundaren till Nirah Studios AB, som just nu befinner sig i fas ett hos The Game Incubator i Skövde.
– När vi har kapitalet på plats så går vi vidare till fas två i spelinkubatorn.
Han fick kontakt med Arctic Game Lab, som drivs från Skellefteå, och i måndags gjorde han sitt första besök på orten:
– Det var kärlek vid första ögonkastet. Det är ett fantastiskt team här uppe hos Arctic Game Lab. Vi har aldrig varit med om ett så bra mottagande tidigare.
Att det i Skellefteå finns goda möjligheter att träna bågskytte och kampsport, något som Ragnar Niclazon är intresserad av, underlättade också beslutet om flytt.
Lägenheter är fixade där han och de två medarbetarna ska bo. Kontor får de hos Arctic Game Lab på Campus Skellefteå
– Sedan räknar vi med att växa rejält i Skellefteå. Vår ambition är att våra framtida medarbetare också ska bo här.
Det aktuella PC- och konsolspelet är han fortfarande hemlighetsfull om.
– Det jag kan berätta är att vi siktar stenhårt på kvalitet med ett stort fokus på gameplay, samtidigt som vi följt filosofin “Design by Subtraction”. Projektet må drivas av passion, men är underbyggt av flera års djupdykning i de spelarbaser vi vill attrahera. Spelet utspelar sig under stenåldern, och spelarna kommer få uppleva våra förfäders råa verklighet medan de beger sig på en oförglömlig resa mot solen, berättar Ragnar Niclazon.
Hans utvecklarkarriär fick sin start efter att han uppmärksammades av speldistributören Ubisoft under en direktsändning på webbplatsen Twitch. Därefter vann han två officiella level design-tävlingar, och en av hans banor fick över en halv miljon unika nedladdningar.