Felet på madrassen, som i vanliga fall kostar 16 999 kronor men som hon köpt på rea för 11 000 kronor, upptäckte hon tidigt i år.
"Madrassen har sjunkit ner på ett sätt som gör att vi sover i en grop, vilket är tydligt även efter att madrassen har stått orörd en hel dag."
Kvinnan, som är hemmahörande i Strängnäs, har tidigare köpt tre sängar med tillhörande madrass av samma typ från företaget utan att ha haft några som helst problem med dessa. Minnesskumsmadrasserna i de här sängarna har alla varit av samma typ och har hanterats på samma sätt. De tidigare köpta madrasserna har fungerat precis som utlovat, vilket leder kvinnan till att misstänka att någon form av fabrikationsfel ligger bakom problemen med det senaste inköpet.
"Ingen av oss är särskilt stor så det kan inte vara en anledning till att madrassen redan är nedsjunken", skriver hon vidare i sin anmälan.
Kvinnans farhågor om fabrikationsfel tycks bekräftas av ett mejl från företaget. I mejlet har de konstaterat att det tycks vara just mittkassetten – en del av madrassens innehåll som kan variera i hårdhet – som det är fel på. De anser dock att madrassens fabrikör är boven i dramat i ärendet.
För att slippa fortsatt obekväm sömn har kvinnan krävt att få en ny mittkassett till sin madrass. Företaget har inte gått med på det, utan har i stället valt att ersätta henne med en ny madrass. De beklagade även att fabriken inte ville byta ut den felaktiga komponenten.
Men samma problem med mittkassetten kvarstod även i ersättningsmadrassen.
"Efter cirka en månad är även denna bäddmadrass nedsjunken så vi ligger i en grop och sover återigen", skriver anmälaren. Hon skriver också att de sedan dess försökt stadga upp sängen med en plywoodskiva för att kunna sova i den. Detta alternativ beskrivs dock som "inte särskilt bekvämt".
Det kvinnan begär nu är antingen en ny mittkassett som håller vad den lovar, eller pengarna tillbaka.
ARN kommer nu att bestämma huruvida de ska pröva ärendet eller ej. Enligt myndighetens hemsida väntas handläggningstiden för ett sådant beslut att ta cirka ett halvår. Beslutet fungerar som en rekommendation som de båda parterna föreslås att följa. Håller de inte med beslutet kan de alltid välja att ta ärendet vidare till domstol.