En ung kvinna som bor med man och ett barn i det drabbades huset, Regementsgatan 49, sa till tidningen strax efter lunchtid på fredagen:
– Det verkar som att HSB och Sevab skyller på varandra. Vi får ingen information, jag har ringt flera gånger. Här blir det stora problem med både toalett och disk, som hopar sig. Dricksvatten har jag fått handla i affären. Det här känns jättetufft och ovisst inför helgen.
Hon lät väldigt uppgiven efter 31 timmar utan vatten.
– Jag håller en kran öppen för att se om någonting händer. Den här är ingen bra situation. På grund av oron har jag tvingats avboka jobb, jag arbetar hemifrån, förklarar kvinnan.
Andreas Bander, distributionschef för vatten och avlopp på Sevab är förbryllad:
– Vi vet inte varför ett av husen inte fått sitt vatten tillbaka. Felsökning pågår och har så gjort hela dagen. Både vi och HSB deltar i det arbetet.
Vad vill du säga till de cirka 50 hushåll som drabbats?
– Jag kan bara beklaga, men samtidigt gör vi allt vi kan för att lokalisera felet. Problemet kan finnas både internt och i huvudledningen.
Vilken information får de boende på Regementsgatan 49?
– De har informerats om att vatten kan hämtas i närliggande hus.
Hur har budskapet lämnats?
– Exakt hur det kommunicerats känner jag inte till.
Tidningen har lämnat meddelande till HSB men inte fått någon återkoppling.