Enligt uppgifter till tidningen kvarstår problemen med vägglöss som rapporterades i somras för boende på hotellet. En person som bor på hotellet fick sitt rum sanerat för bara två veckor sedan på grund av ett vägglössangrepp.
Hotellets försök till att råda bukt på vägglössproblemen sägs tidigare ha varit att försöka ånga bort dem. Enligt en person ska Anticimex också ha påtalat för hotellets ägare att den metoden inte är en tillräcklig lösning på deras problem.
– Om man får problem med vägglöss måste man ta hjälp från en saneringsfirma. Man klarar aldrig av att sanera vägglöss på egen hand, det är nästintill omöjligt, säger Joakim Olsson som jobbar på Anticimex.
Det går att ånga bort vägglössen men det är en metod som Joakim Olsson säger att Anticimex sällan använder sig av, då det är mycket svårt att komma upp i de temperaturer som krävs för att ta kål på vägglössen. Han kan dock inte uttala sig om metoden använts i specifika fall.
Anders Hedqvist, vd för Sultat Hotell som äger Mälarblick, säger att de vet om problemen men att de har gjort saneringar senast förra veckan och snart har utrotat problemet helt.
– Det finns fortfarande i ett par rum som kommer saneras i veckan, med det är inget konstigt för det tar långt tid att bli av med, säger han.
Han påstår att det inte är några hyresgäster som klagat. Han säger också att de haft ett avtal med Anticimex och genomfört alla saneringar tillsammans, och har använt sig av ånga och ett medel som Anticimex lagt ut.