Missnöjd kund hos Veteranpoolen har ångerrätt

Växthusbygget drog ut på tiden och utfördes dessutom på ett undermåligt sätt. Det hävdar ett par som anmälde Veteranpolen i Eskilstuna till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.

Här på ARN, Allmänna reklamationsnämnden, beslutades att Veteranpoolen i Eskilstuna rekommenderas att avstå från att ta betalt för arbetet med växthusmontering av den missnöjda kunden i Strängnäs kommun.

Här på ARN, Allmänna reklamationsnämnden, beslutades att Veteranpoolen i Eskilstuna rekommenderas att avstå från att ta betalt för arbetet med växthusmontering av den missnöjda kunden i Strängnäs kommun.

Foto: Jeanina Santiago

Strängnäs2022-11-03 14:33

I ARN:s beslutsunderlag framgår att Strängnäsparet, som beställt montering av ett växthus, och leverantören Veteranpoolen i Eskilstuna har olika syn på hur många arbetstimmar bygget skulle kräva och på kvaliteten på det utförda arbetet. 

ARN rekommenderar Veteranpoolen att avstå från sina krav på kunden. Dock tar nämnden inte ställning till vem som har rätt gällande tidsåtgång utan hänvisar till distansavtalslagen. Den är tillämplig eftersom kunden vill frånträda avtalet. Den normala ångerfristen, 14 dagar, hade förlängts eftersom företaget underlåtit att informera om ångerrätt på det sätt som lagen kräver.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!