Medlemskunder hos Discshop har fått mejl från företaget att de överlämnar allt till Cdon.
”Vi har beslutat att avyttra Discshop. I samband med Adlibris nya strategi, där fokus är på böcker, har vi inte möjlighet att genomföra de investeringar som behövs för att växa i segmentet film och tv-spel. Cdon har köpt Discshops varulager och domän. Det betyder att nästa gång du går in på Discshop.se så hamnar du per automatik hos Cdon.”
– Discshop har skänkt mycket glädje till våra kunder genom åren. Men i samband med vår nya strategi, där vårt fokus är på böcker, har vi beslutat att inte genomföra de investeringar som vi bedömer behövs för att fortsätta vara framgångsrika inom segment film och tv-spel, skriver Jonas Karlén, vd för Adlibris, i ett pressmeddelande.
Film och spel-sajten grundades 1999 och köptes 2012 av Adlibris som nu säljer vidare till Cdon.
– Vi är mycket glada över att ha köpt Discshops varulager och domäner (Discshop.se + Discshop.fi). Det innebär att Discshop.se och Discshop.fi kommer inte längre ta emot någon trafik utan den riktas om till Cdon, säger Linda Andersson, kategorichef på Cdon, och fortsätter:
– Discshop är ett urstarkt varumärke som över tid har lyckats att skapa lojalitet hos många kunder genom snabba leveranser och ett brett sortiment, inom framförallt film. Vi hoppas är att så många som möjligt av Discshops kunder vill fortsätta att köpa sina filmer hos oss på Cdon.