Max Verstappen fortsÀtter att visa sin överlÀgsenhet i Red Bull-bilen. Trots motorbestraffning och en 14:e plats i startledet klÀttrade han snabbt genom fÀltet till ett hav av jublande orangeklÀdda supportrar till Verstappen.
Redan pÄ varv 18 Äkte han förbi Ferraris Carlos Sainz för att ta ledningen, en sÄ tidig ledning tappar inte Verstappen.
Starten skulle visa sig bli sÄ kaotisk som starter ofta kan bli i formel 1. PÄ första varvet försökte Mercedes Lewis Hamilton sig pÄ en omkörning av Alpines Fernando Alonso, nÄgot som skulle bli ödesdigert för britten.
ââDet var ett hektiskt förstavarv dĂ€r jag bara försökte undvika trubbel, sĂ„ mycket hĂ€nde framför mig, sĂ€ger Verstappen i segerintervjun.
Alonso sÄg ut att ge plats pÄ utsidan till Hamilton som desperat ville Ät innervarvet. DÄ fanns det inte plats för veteranen som körde pÄ Mercedesbilen bakifrÄn och gav Hamilton en liten luftfÀrd som tvingade honom att avbryta rejset. Alonso kunde fortsÀtta och slutade pÄ sjÀtte plats.
PÄ samma varv körde Williams Nicholas Latifi ut i gruset och spann med bilen in i Valtteri Bottas. Latifi kunde fortsÀtta men Bottas tvingades avbryta i Alfa Romeo-bilen.
I toppen blev det en sĂ„ kallad "ett-tvĂ„a" med Verstappen i topp och Red Bulls andra förare Sergio PĂ©rez pĂ„ andra plats â hela 17 sekunder bakom. Sainz knep den sista podiumplatsen tvĂ„ sekunder före George Russell, Mercedes.
ââNĂ€r vi vĂ€l samlade oss efter sĂ€kerhetsbilen sĂ„ var bilen helt overklig, sĂ€ger Verstappen.