Förra säsongen kom 2 379 åskådare till Uniteds hemmamatch mot Linköping.
Den gångna helgen skulle Eskilstunatjejerna tagit emot KIF Örebro på Tunavallen.
Men inga matcher spelas just nu som bekant. Därför satsade United i stället på en soffkampanj. För 20 kronor kunde man köpa en biljett som inkluderade en streamad match från i fjol mot just Örebro.
Klubbens mål var att slå den bästa publiksiffran från 2019.
Vilket man gjorde.2 414 biljetter såldes för 20 kronor styck under en veckas tid vilket ger klubben närmare 50 000 kronor i intäkter.
– Detta visar på vilken genuin och magisk support vi har från Eskilstunaborna och vilken plats United har i hjärtat hos många. Vi är oerhört tacksamma för supporten, det värmer väldigt mycket. Vi ser verkligen fram emot att säsongen ska börja och när vi väl får positivt svar från Folkhälsomyndigheten om att vi får öppna grindarna på Tunavallen, så välkomnar vi tillbaka våra fans, som betyder allt för oss, säger Emre Gürler.
Som vi berättade för några dagar sedan så är det grönt ljus för elitfotbollen att dra igång sin tävlingsverksamhet från och med den 14 juni.
Damallsvenskan väntar dock med sina premiärmatcher till den 28 juni då United möter Örebro borta i omgång ett.
Då blir det till att börja med spel utan publik, men kanske kan United även då mobilisera sina trogna fans att köpa nya soffbiljetter.