Samtidigt som alla de aktiva en efter en landat i Pyeongchang och Sydkorea så har även tv-bolagets Discoverys team tagit plats inför OS. Totalt är det 121 personer som ska arbeta med företagets svenska sändningar under spelen.
– Det känns jättebra hittills. Vi har kommit till ett dukat bord och nu är alla incheckade och i gång, säger Emir Osmanbegovic, sportchef på Discovery.
Osmanbegovic beskriver årets OS som "det första digitala OS:et".
– Vi har jobbat väldigt mycket med vår playtjänst. Dels för att utvecklingen gått framåt sett till att konsumtionen förändrats och blivit mer och mer digital. Sedan går också tävlingarna på dagtid i Sverige. Vilket är kontorstid eller tid man är på väg till jobbet för många. Konsumtionen i surfplattor och mobiler kommer öka.
Sportchefen räknar med nästan 4 000 sändningstimmar i Eurosport Player, där samtliga evenemang kommer visas.
– Vill man verkligen vara säker på att se allt får man välja Eurosport Player, säger Osmanbegovic.
Sedan kommer en hel del av evenemangen att även sändas i mer traditionell och linjär tv, där Kanal 5 kommer att vara den renodlade OS-kanalen. "Femman" kommer visa evenemangen med störst svenskintresse, följt av sammandrag, repriser och ett studioprogram under kvällen.
Det där med svenskintresse är dock inte alltid helt lätt att avgöra. Till exempel är det upplagt för ett svårt beslut på den sista dagen av mästerskapet, när Charlotte Kalla kör tremil samtidigt som en eventuell OS-final med Tre Kronor i ishockey.
– Då får man ta ställning till det och se vad man visar i femman och vad man visar i kanal 9, som också är en stor kanal och når de flesta hushåll. Men det är från dag till dag. Det finns en grundplanering och en grundtablå vi jobbar efter. Men i och med att det är ett vinter-OS vet vi att det kommer hända saker som gör att vi får omvärdera de här tablåerna hela tiden.