SJ:s bokningssystem lÄg nere flera timmar

Under lördagseftermiddagen kunde SJ inte sÀlja biljetter till sina tÄg.

Foto: Nilsson Johan

Övrigt2018-01-02 20:35

Företagets bokningssystem hade tekniska problem frÄn klockan 14 till strax före klockan 18.

– Vi beklagar givetvis de resenĂ€rer som har drabbats. Vi jobbar hĂ„rt för att sĂ„dant hĂ€r inte ska uppkomma, sĂ€ger Morgan Lindström vid SJ:s presstjĂ€nst.

Det drabbade alla köp hos SJ – i deras app, hemsida och i stationernas automater.

De som planerat att resa, men inte hunnit köpa biljett, fick dÀrför resa gratis i mÄn av plats.

Det Àr Ànnu oklart vad som orsakade de tekniska problemen.

SĂ„ jobbar vi med nyheter  LĂ€s mer hĂ€r!