"Beklagar upplevelsen av ett tråkigt bemötande"

Insändare2022-08-20 07:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar på insändaren ”Är det så svårt med service till allmänheten”.

Sven-Olov Carlsson skrev om sitt besök hos oss på servicekontoret i Eskilstuna den 3 augusti. Jag beklagar upplevelsen av ett tråkigt bemötande. Vårt mål är att alla besökare känner sig nöjda och att de har fått hjälp med sina ärenden efter ett besök hos oss. 

Det är viktigt att också lyfta fram att det går alldeles utmärkt att lämna handlingar till oss för att skickas vidare via fysisk post till våra samverkansmyndigheter: Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Migrationsverket, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. 

När vi tar emot brev eller en handling vill vi få en personlig kontakt för att säkerställa en rättssäker posthantering och att handlingen är rätt ifylld för att minska risk för komplettering i nästa steg. Vi vill också minska risken att besökarens handlingar skickas till fel samverkansmyndighet.

På servicekontoren hjälper vi också besökarna att använda våra samverkansmyndigheters e-tjänster.