EEM: Svar om sophämtning

För att vi ska ha en kostnadseffektiv insamling, med så låg taxa som möjligt, blir fastighetsägarens del att rulla ut kärlet till en plats där det enkelt kan tömmas, skriver Jari Backeliv, Eskilstuna Energi och Miljö.

För att vi ska ha en kostnadseffektiv insamling, med så låg taxa som möjligt, blir fastighetsägarens del att rulla ut kärlet till en plats där det enkelt kan tömmas, skriver Jari Backeliv, Eskilstuna Energi och Miljö.

Foto: Rebecka Jonsson

Insändare2022-06-15 07:45
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar på insändaren "Dålig service av sophämtare" publicerad den 7/6.

Hej Janne!

Vad tråkigt att du inte är nöjd med vår service. Vi hämtar cirka 600 kärl per dag och bil. För att vi ska ha en kostnadseffektiv insamling, med så låg taxa som möjligt, blir fastighetsägarens del att rulla ut kärlet till en plats där det enkelt kan tömmas. Om chauffören måste ta sig ut ur bilen och rulla kärl blir tidsåtgången för stor, men det händer ändå ibland att chauffören kliver ur och gör det.

Det som hände i ditt fall var att vändplanen intill ditt kärl var blockerad. Chauffören kom inte åt kärlet och fick backa ut. 

För att se över platsen var vår kundsamordnare samt en arbetsledare hos dig den 7 juni. I samband med detta tömde de även ditt kärl. Jag hoppas att vi gemensamt kan hitta en bra och smidig lösning för tömningen framöver. 

Vänliga hälsningar,