I oktober släppte Lidl nyheten att de satsar på att sälja svenska gurkor året runt. Nu släpper de ännu en nyhet som än så länge bara har presenterats på deras egna Instagramkonto.
– Våra sociala medier är en viktig del av hur vi kommunicerar med våra kunder. Dessutom är det alltid spännande att få möjlighet att utveckla en ny vara. På det här sättet vill vi bjuda in alla våra kunder och följare för att dela den upplevelsen med dem, förklarar Nahir Aslan, presschef på Lidl.
Mellan den 7 och 16 februari har de utlyst en tävling på Instagram där intresserade kan lämna förslag på namn på de nya cocktailkvisttomaterna.
– Just nu har vi fått in smått otroliga 3 000 olika förslag, säger Nahir Aslan.
Har du några exempel?
– Den som är lite extra nyfiken kan hitta alla tusentals förslag i vårt kommentarsfält. Där kommer man att hitta alltifrån Lil-T – som är en blinkning till vår egen artist Lil D – till Tomidl.
De nya cocktailkvisttomaterna är redan under odling och kommer att finnas i butiken, med sitt nya namn, i maj.