Butikschefen: "Är väldigt olyckligt"

En Eskilstunabo blev djupt bedrövad när hon öppnade kartongen med semlor från Hemköp och upptäckte att bakverket var djupfryst. Nu svarar butikschefen Erik Johansson Englund på kritiken: "Jag kommer personligen beklaga och ersätta kunden för produkterna".

Djupfrysta semlor skapade irritation bland kunder.

Djupfrysta semlor skapade irritation bland kunder.

Foto: Camilla Lillsebbas

Eskilstuna2023-02-22 18:08

"Fettisdagen, den kanske heligaste av högtider i den svenska kalendern, en dag för glädje, lek och framförallt att trycka ansiktet fullt med utsökta semlor". Så inleds en insändare som riktar kritik mot Hemköp i Gallerian, sedan semlorna som hans mamma köpte inte var tinade, utan djupfrysta.

undefined
Erik Johansson Englund, butikschef på Hemköp svarar på kritiken.

Även en insändare som publicerades under januari månad riktar samma typ av kritik mot butiken. Nu svarar butikschefen Erik Johansson Englund.

– Det är väldigt olyckligt. Det är ju en tinad säljprodukt, men det är väldigt olyckligt att man får produkten fryst för den ska vara tinad när man köper den. Instruktionerna för produkten är att den ska stå i kyl över natten och sen märker vi upp dem med två dagars hållbarhet, det är så de är levererade, säger han och fortsätter:

– Vi har kontaktat leverantören och frågat om instruktionerna stämmer, och det gör de. Så jag vet faktiskt inte hur det kan komma sig att den inte har varit tinad för det här är över ett dygn från att den började tinas upp.

Tydligt är att semlor är ett ämne som berör. Och Erik Johansson Englund passar också på att skicka en hälsning till kunden i fråga:

– Jag kan inte annat än att beklaga. Vederbörandes mamma får givetvis komma in i butiken så kommer jag personligen beklaga och ersätta för produkterna, säger han.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!