IP Onlys uppmaning: "Förhandla bättre villkor"

De nya förändringarna i utbudet och prisbilden från IP Only handlar om en årlig prisjustering och om att anpassa sig till marknaden. Det skriver Niclas Karnhill, presschef, i ett mejl till tidningen.

Niclas Karnhill är presschef på Ip only. "Vi gör, precis som alla andra telekombolag, årliga prisjusteringar."

Niclas Karnhill är presschef på Ip only. "Vi gör, precis som alla andra telekombolag, årliga prisjusteringar."

Foto: TT, Ip-Only

Eskilstuna2021-04-10 19:28

Sedan kunderna som har sitt internet via stadsnätet i Eskilstuna reagerat på IP Onlys förändringar i både utbud och pris kontaktar tidningen Niclas Karnhill, IP Onlys presschef.

– Vi gör, precis som alla andra telekombolag, årliga prisjusteringar gentemot tjänsteleverantörerna i alla nät som vi driver, skriver han i ett mejl.

– Nu har vi sänkt priserna på högre bredbandshastigheter på grund av den ökade efterfrågan på sådana abonnemang, vilket drivs av att kunderna förbrukar alltmer data. Förra året anslöt IP Only fler hushåll än någonsin på landsbygden och vi kommer att fortsätta investera stora summor i utbyggnaden även kommande år. 

Vad vill du säga till kunderna?

– Vi har givetvis full förståelse för kunder som känner en frustration om deras tjänsteleverantörer väljer att höja priserna i sina abonnemang och vill gärna uppmana kunderna att kontakta sina leverantörer och se om det går att förhandla till sig bättre villkor.

På sin hemsida utvecklar företaget sitt resonemang:

"Prisjusteringen som görs nu följer IP Onlys prisplan nationellt och gäller för alla tjänsteleverantörerna i alla nät som vi driver. Justeringen görs årligen och är med andra ord inte unik för bredbandskunderna i Eskilstuna. De prisjusteringar som vi gör till tjänsteleverantörerna gäller bara vissa bredbandshastigheter. I majoriteten av fallen ligger priserna stilla eller har till och med sänkts kraftigt."

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!