– För att åtminstone gå plus minus noll måste vi komma upp i 1 300 sålda biljetter, säger Nicklas Lindström.
Utgifter finns i form av artister, mat och dryck till artisterna, viss teknik och – inte minst – marknadsföring.
– Även om vi jobbar gratis och står för till exempel scenen så räcker inte det. I två år har vi gjort stora förluster, säger Nicklas Lindström som driver företaget Musik & Nöjen.
Han har noterat att det kommer publik från Stockholm och andra delar av landet.
Däremot är boende i Stallarholmen och övriga delar av kommunen väldigt underrepresenterade, har eventchefen konstaterat:
– Jag har ställt lite frågor i en tråd i en lokal Facebook-grupp. Men det är oklart vad folk egentligen vill, suckar han.
Inom kort behöver Nicklas Lindström fatta ett beslut om visdagarnas vara eller icke vara.
– Vi har testat så mycket. Det har erbjudits grattisbussar till och från Stallarholmen, aktiviteter har anordnats för barn och det har blivit tillåtet att ta med sin egen picknick.
De som är tidigt ute har kunnat köpa en tvådagarsbiljett (early bird) för mindre än det normala priset vilket ligger på 995 kronor.
– Speciellt dyrt är det ju inte med tanke på att Jill Johnson var en av artisterna. Dessutom, ungdomar under 17 år gick in gratis.
– Jag tror heller inte att det är något fel på tidpunkten. Mitten av augusti borde funka, då har folk kommit tillbaka från semestrarna och skolorna ska starta.
Nicklas Lindström säger att han hört sig för lite grann i artistvärlden beträffande nästa års startfält och meddelar att Anders F Rönnblom har en permanent plats på visdagarna.
– Vi behöver bättre gensvar lokalt, både från näringsliv och privatpersoner. Kanske kunde man överväga att förlägga en företags-kikckoff till Stallarholmens visdagar.
Innan Nicklas Lindström fastnade för 1600-talsslottet på Selaön, och ett samarbete med föreningen Mälsåkers framtid, anordnades visdagarna vid Gula industrihuset i Stallarholmen, vilket givetvis innebar klart mindre publikskaror än de som han drömmer om att få se sommaren 2025.